Tuesday, March 12, 2013

Underbart....Silverkälle Annika underbart....



Hud efter behandling, putning med hjälp av tunga bakom läpp nödvändig :  )


I dag höll jag på att missa min ansiktsbehandlings tid, en viktig tid och en som jag inte ville missa, som tur var hade jag och Annika haft en dialog under dagen, så när hon skulle kolla en sak upptäckte hon att jag skulle vara hos henne i dag 14.45 inte i morgon. Så det var bara att ”lägga på ett kol” och ta mig till Mariaplan.

Jag har haft en sådan tur att träffa två personer som jag tycker mycket om, dels Camilla som hjälper mig med mina hårtestar och Annika som hjälper mig med mina muskler och min hud och nu även bjudit in mig till en ”Make-up” afton och givetvis kommer jag!

Det var underbart att vara hos Annika, bara det att bli omstoppad av härliga bomullsfiltar och ligga på en värmedyna och sedan ha någon som pysslar om ansiktet, ger min nacke och mitt ansikte en underbar massage - och vi är tysta, hon håller alltid en hand på mig när hon stannar till och skall ordna något annat, väldigt sällan är handen borta, och om den är det, brukar Annika också vara borta.

Ångmaskinen var underbar i dag, mycket om inte allt var underbart i dag, men ångmaskinen fuktade huden så gott men även näsan, min lilla näsa som verkligen behövde lite omvårdnad.

Att ha personer som man litar på, tycker om som skall hjälpa ens muskler slappna av, eller hårets testar få mer liv är betydelsefullt för mig. De känner mig och jag vet att när jag kommer till dem kan jag vara tyst, eller prata om jag så önskar, men oftast är vi tysta, att inte hela tiden behöva prata ger mig mer tid att vila, slappna av, och det är faktiskt också därför jag är där.

Så nu sitter jag med underbar hud, ny knådad nacke och plockade bryn - en underbar tisdag om jag får säga det själv!

Och jo visst, visst har jag funderat nät-dejtning och dejter, men mest har jag bara varit!


No comments:

Post a Comment