Thursday, March 7, 2013

Förälskelse....


Jag har blivit förälskad, så där kittlande, rodnande förälskelse. Vem vet vad som kan hända men det får jag se med tiden, jag försöker hålla mig lugn och sansad. Hjärtat liksom kniper till och när jag får ett meddelande så kommer ett riktigt Cheshirekatt leende, som varar längre än ett slag.

Haft långa telefonsamtal, där en hel del samtalsämnen avverkats. Det kanske blir tyst en liten stund men det är lite mer ”funderings” paus, än besvärande tystnad. Jag tycker så mycket om att prata med människor som levt, som har erfarenheter med sig och som de inte har i mot att dela med sig av. De berikar mitt liv.

Det har blivit lite senare sängtid för min del, men en förnöjd Marie gosade ner sig i sängen bland täcke och kuddar. Och har sovit mycket gott!

Nu hoppas jag på ett samtal även i kväll, vi har hörts via sms under arbetsdagen - manna för själen.

Har en längtan, men är glad åt den!

No comments:

Post a Comment