Friday, March 1, 2013

Tid för eftertänksamhet....

En sjukdag till, min mage tycker inte om mat, inget förutom fjäderlätt mat får landa i min magsäck, fjäderlätt i form av mannagrynsgröt. Dessa dagar skall jag egentligen vara tacksam över, för jag tenderar att tappa ett kilo eller två! På mannagrynsgröt diet!

Men jag har allt för mycket tid för att tänka, jag reflekterar över vad som är viktigt för mig och som jag är lätt ovillig att släppa taget om - och genom allt mitt tjat så är det självklart älskade Ostindiegatan, älskade Kungsladugård !

Jag reflekterar också över att jag älskar kramar, närhet, familj och vänner. Och att för att må relativt bra under sjukdagar behöver jag mina låtsas vänner i "How I Met Your Mother"

Men även att jag inte behöver fundera över saker som kanske inte kommer att hända, men även att inget behöver hända om jag inte vill ; ) livet är bra på det viset!

Så min mage är ledsen och vill gå på mannagrynsgröt dieten. Och relationer kommer med tiden och jag har val, jag kan välja!

No comments:

Post a Comment