Thursday, March 21, 2013

Ommöblering...


När jag kom hem från J igår, lite purken som jag var, började jag fundera på vad för roligt jag kunde ta mig för, jag skulle möblera om sovrummet!! Nu var klockan efter 23:00 och mina grannar skulle nog inte uppskatta att jag började dra runt möblerna.



Så jag började när jag kom hem i eftermiddags, röjde runt, fick flytta för att flytta, om ni förstår vad jag menar!


Jag har önskat en riktig läslampa och inte hittat en för den budget jag har, så jag kom fram till att flytta min sidbord och sätta den bakom huvudändan av sängen. Nu köpte jag sidbordet för att ha som ett stort sängbord, det finns bra fack och utrymme för alla dem där böckerna och andra saker jag vill ha lätt till hands.


Som ni såg på bilden över hade jag hjälp att möblera om, hjälpen hette Olivia och Azalea. De hade gott i tanke, men det blev lite mer riva än hjälpa.


Glasburken jag har ringar i, farmors kort och mina träaskar, var på väg ner på golvet där parfymen redan låg.


Här är den som orsakat det, "vem jag" uttrycket lurar inte mig fröken!


Så blev det färdigt och det känns bra, fast ändå inte, men det får vara en stund så får vi se, inte annat än att återställa igen!


Nu sitter hon där på sängen och ser så söt ut, inte han man hytta med näven allt för länge.


Mr Curley fick flytta in från vardagsrumsväggen till min sovrumsvägg, så den är bland det första jag ser när jag vaknar, samt mina andra favoriter.


Min egenskapade "pigtittare" Large har fått en ny plats, och bredvid hänger mina älskade 1940-tals klänningar.


Så ser det ut, nu har jag lampan bakom mig så jag kan läsa ordentligt och den lyser så vackert upp min grynings tavla!


Kaninlampan är kvar där jag vill ha den, jag älskar denna underbara lampa, den är så fin och skänker så mycket glädje!


Min "Tiffany" kopielampa och en bild av Jungfru Maria som kommer från ett vackert nothäfte som jag hittade på Ebbes Hörna, det fanns en bild till, den hänger i vardagsrummet.


Monstret fortsätter hävda sin orskuld!!!


Mina askar som jag tycker så mycket om har fått en ny plats och ger mig ett leende var gång jag ser dem.


Farmors karmstol, den som jag förälskade mig i redan som en liten tös! Men, jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i denna byrå längre, men jag undrar om jag inte kan måla om den vit, hm....


iHome klockradio/laddare och lampan, gröna glasfortslampan, på mitt sidbord!


Hyllplan och andra fack.


Facken, hm, ser ut som sänggaveln skulle uppskatta en dammning.


Tomt...undra för hur länge......


Fritt fram.......


No comments:

Post a Comment