Sunday, March 3, 2013

Intima samtal, till vardagligt, till trygga, till ego, till blåst....



Jag ”chattade” med 1 under hela lördagen, han är förkyld och jag ont i min mage, så tiden fanns och det är trevligt att ha någon att konversera med, känner mig inte lika isolerad då. Det var inte några djupare samtal, mer generella samtals ämnen, hur ont han hade i halsen, hur mycket jag tycker kläder kan inspirera till en bra dag. Hur roligt det egentligt är att tänka efter när kläder väljs. För mig har de fått samma vikt som de färger jag har på min palett.

1 tyckte som jag, sedan kom vi fram till att båda använde jeans och en tröja eller t-shirt, skjorta/tunika. Men att det är ett underbart alternativ, vardags uniformen. Så som ni ser viktiga ämnen, men efter fredagen så kändes det skönt, intimiteten av fredagen fanns kvar men inte uttalad, förutom att kram utvecklats till ett puss som avslutare av meddelande.

2 har fortfarande ”radiotystnad”, och min kavata själv säger ”if you snooze you lose”, men ”vem tror du att du är” del kommer snabbt in och klubbar ner mitt ego.

Jag och J1har bestämt att ses när vi båda kryat på oss, och det som är bekvämt är att han bor på andra sidan älven, Eriksberg, vilket är närmre än Vänersborg om jag inte räknar fel :  )

Nu är jag lite tjurig, jag var så säker på att 2 inte skulle kunna hålla sig borta, att han skulle höra av sig efter att barnen gått och lagt sig - tala om att jag blåst mig själv :  ) Men som sagt, det är ok, jag vandrar vidare och fortsätter min ”uppleva resa”.

Så på Match.com hade jag fått en ”flört” så jag skickade ett meddelande till honom, han bor i Lerum, men han är en sådan där super sportig kille, han skulle ut och åka på sina rullskidor i dag - gott för honom. Men han fick mig att känna mig stressad. Så där blir det ingen dejt.

Jag är en tjej som är lite mer burlesk formad, lite till kanske, kramgo kallar jag det, jag är inte ”slank till genomsnittlig” som han önskar, som de flesta önskar. Jag har former, jag har lite extra vadd på kroppen som är en underbart kramig kropp. Jag gillar former. Jag själv vill faktiskt inte ha en ”hel” trimmad kropp, ”spinkig ingen bak” kropp, för det är inget att ”sjunka” in i , försvinna i.

Nu är det söndag, solen skiner och en underbar vår dag finns där på andra sidan mitt fönster, jag skall prova på en promenad, jag tror min mage klarar det - det tror jag i alla fall.

1 hade skickat ett meddelande till mig när jag redan gått och lagt mig, är faktiskt ganska glad över att han fråga om jag försvunnit i den serie jag tittade på eller somnat, jag är glad att HAN var den som skrev sist :  ) Känns lite malligt. Men jag skickade honom ett meddelande i morse och berätta att jag hade somnat.

Hm, i morgon börjar vardagen igen, på fredag är det internationella kvinnodagen och jag skall titta på Annan Manheimer på ”Post” hotellet, kanske kan jag träffa 1 efter AM?!


Vi får se, dejting är roligt och jag tror jag skall skicka ut lite fler flörtar, för vem vet vem som finns där ute?!



No comments:

Post a Comment