Monday, March 18, 2013

Hemma från Måndags dejt....


Det fortsätter att förvåna mig, dragningen, men jag ger upp, verkligen ger upp. Hade dejt med J efter jobbet, han kom och hämtade mig då jag missat Älvsnabben precis. Det var väldigt kallt ute, så där så att kinderna frös fast i den position de hade när du går hemifrån.Så jag var tacksam att han kom och hämtade mig. Vi åkte hem till honom på andra sidan älven.

Han har det så otroligt smutsigt hemma hos honom, jag är verkligen inte den renaste personen i världen, men här har jag träffat min överman gånger fem. Badrummet, hua, han har ett par tavlor som står lutade mot väggen och de har ca fem mm av tjockt damm, och tandkräm över kaklet runt handfatet, även under, hur det nu gått till. Sedan finns det en hel del andra äckliga märken. Så jag huttrar alltid till när jag går in dit och min undran över vad jag håller på med kommer upp till ytan.

Blev bjuden på mat, rester från söndagsmiddagen, den var inte riktigt genom värmd när jag fick den så jag gick för att värma den en stund till i mikron, och den var skitig, tjock yta av de senaste fem årens uppvärmda, skvättande mat. Tallriken han gav mig hade en yta av fett, fick hans. Så var det hår i min mat, vid denna tugga slutade jag äta och sa att jag blivit mätt, och då han vet att jag är opererad så förvånades han inte över den lilla portionen som jag åt.

Men, så var det den där oförklarliga dragningen, jag vet inte vad det är, det är någon djurisk reaktion, enda sättet jag kan förklara det som. Men inget som det går att bygga på, det känner jag. Inte visste jag att kroppen kan reagera på någon som ögonen och själen kanske inte riktigt hänger med på.

Jag ville inte sova över och det sa jag till, han var snäll och skjutsade mig till Eriksberg så jag kunde ta Älvsnabben. Han följde mig hela vägen till rampen, han var och är en riktig gentleman.

Och visst blev det lite ”rulla runt i hö” och lite bus.

Men nu skall jag vara hemma en kväll eller två, känner att jag kan vara det med gott samvete, eller vem vet, jag är föränderlig.

Mystisk dragning.....


No comments:

Post a Comment