Thursday, January 31, 2013

Keep Calm and....



Har faktiskt tagit mig genom en dag med att bara tänka på Patrik två gånger, kanske har det med att göra att jag var väldigt trött, eller att andra saker, som en stundande dejt ligger framför mig och jag har ändrat fokus. Hur som haver är det skönt även fast jag fortfarande saknar hans härliga kramar som sagt.

Det har varit lite befriande att prata med någon som känner att de kan prata om det som varit och som varit en del i det som gör honom till den han är i dag, jag tycker som jag sagt tidigare att det är intressant. Att veta vad för erfarenheter vi har med oss.

Vi har inte talas vid i dag, ja, förutom att jag fick ett ”God morgon” sms i morse, en önskan om en bra dag. Det var gott för hjärtat. Det visar att livet går vidare, även fast jag kan vara motvillig.

Hade som plan att köpa den vackra blusen från Cubus i dag, men jag gick hem vid lunch då ”Lingon veckan” bestämde sig för att komma idag - bra planering kvinnliga planeraren av lingonveckan - tyckte den kunde ta hänsyn att jag skall träffa en man och vill se vaken, fräsch och alert ut, inte trött, sliten och med påsar under ögonen - gurka tänkte jag, jag vill ha gurka för ögonen - men det får bli kallt vatten i stället!

Jag tror dock att jag kan komma iväg till jobbet igen i morgon, första dagen är alltid den mest utmanande dagen - oftast, ja ibland kan det bli mer, men jag tänker positivt!

Hm, undra om jag skall ringa Dick? Vill dock inte verka allt för angelägen - ok, han är den som ringt både i tisdags och onsdags, ja, där ser man.

Det blir bra det här, hur än det blir.

No comments:

Post a Comment