Wednesday, January 30, 2013

Antingen eller.....


Ok, kanske lite svårt att se, men försök....









Komponerade ett brev till Dick under dagen, när en liten lucka fanns, som svar på det han hade skickat under natten. Mysigt att ha någon att skriva till, få ett annat perspektiv på saker och ting.

Annars har dagen gått åt till att fundera ut vad jag skall ha på mig, vilket hör ihop med vad vi kommer att göra. Så i morse när jag målade mig valde jag att inte använda eyeliner, har använt det regelbundet sedan jag bestämde mig för att öva sminkning. Men, under dagen, när jag gick och pudrade näsan reagerade jag på att något saknades.

Så jag tror nog att det blir eyeliner - vad tycker ni - nåja, jag skall träna lite till med min eyeliner. Måla mina naglar skall jag också, raka mina ben - bara för att - frisera håret på något fint sätt - så sällan jag leker med håret. Tänker på det viset att om jag tar hand om mig, putsar lite så känns det säkert bättre inombords, då lyser det utåt också.

När jag sökte efter något att ha på mig på dejten, i går kväll, slutade det med att jag rensade garderoben på alla fläckiga tröjor som jag ”tror” att jag kanske skall få användning för, men om jag inte använt dem på det sista året känner jag att då blir de inte använda. Men så i morse när jag skulle välja något att ha på mig till jobbet - då stod jag framför mina garderober och kliade mig i håret, ”vad skall jag ha på mig?”

Letade, provade, letade och provade och högen av prövade kläder växte på farmors vackra karmstol. Det slutade med mina favorit gröna byxor, vit T-shirt och min gula Marco Polo kofta. Bekvämt. Men även fast jag vill känna mig bekväm i mina kläder på dejten så skall jag inte se ut som på jobbet - om ni förstår vad jag menar.

Har en blus som jag köpt på rean hos zara, sedan finns det en vacker blus på Cubus som är stilren men lite retro. Byxor - jo, mina nya LEE, mina första riktiga jeans sedan 1995, en stor dag - har lämnat in dem för uppläggning uppe vid Stigbergstorget, ett litet skrädderi vid sjömanskyrkan och Ebbes Hörna, hämtas på fredag.

Spännande är det i alla fall....

fast jag hoppas det blir lördag, för jag vill gärna till Moster, morbror och kusiner och kusinbarn på fredag, trivs så bra där.....

vi får se, det är ju bara onsdag!



No comments:

Post a Comment