Thursday, January 24, 2013

Till Listan...



När jag märker att jag börjar gå igenom hans lista och tänka - det kan jag ändra och det kan jag justera, och det går nog att ordna så även det....

Ja, då vet jag att jag måste ta ett allvarligt samtal med mig själv, sätta mig ner vid köksbordet och ta min hand, ”nu är det så här min vän, om du måste ändra på dig så radikalt att du tappar dig själv, ja, då är du illa ute, du skall bli älskade för den du är och givetvis behöver man vara lite diplomatisk och smidig, men inte förändra hela sin personlighet.”

Men min hjärna smyger tillbaka till listan, tittar över den och trycker ihop den och kastar bort den, för att plocka upp den, stryka den platt igen och ögna igenom den. Så håller jag på hela spårvagnsresan hem, men det avtar i styrka, det avtar.

I morse möte jag Harry och Henrik som gick på sin morgon promenad, fick lite kärlek av Harry och bytte några ord med Henrik, en bra start på min dag - det drog jag tillbaka till hjärtat så snart hjärnan glider tillbaka till den listan.

Så stod jag där i duschen och så slog det mig - kanske skall jag söka efter en Lindy Hop partner samtidigt på Mötesplatsen - det kanske inte blir något romantiskt, men jag får börja kursen tidigare om jag har en partner med mig från början....hm något att fundera på, skulle rent naturligt fråga Henrik, men jag vet att han inte är på topp, då kan det bli allt för mycket på en gång!

Hm, Lindy Hop partner - partner !

Japp, och en gång till gick jag och kolla om Fredrik lämnat något meddelande, men nej, fast han varit inne på sidan igen - patetisk är vad jag är!

Men...det får man vara! I bland! Tror jag!

No comments:

Post a Comment