Sunday, January 27, 2013

Själv distans....



Det är lite svårt med själv distansen för ögonblicket, försöker, och det går bra tidvis, men så kände jag att det är dags att skoja med mig själv, reta mig med alla tricks som jag har och det resulterade i att efter duschen och handduks torkat hår, började jag prova olika frisyrer, olika sätt att sätta upp det - och när det var nog, rullade jag upp håret i två skumgrejer som jag har. Får se hur det blir.

Lät bli att gå in på Mötesplatsen idag, kände att även där behöver jag distansera mig. Det är svårt, men jag tror att det kommer att bli lättare och lättare för varje dag.

Har dock varit inne på Match.com och brevväxlat med en man där, lite fram och tillbaka och det kändes gott, jag har varit lättsam och lite ”försiktigare”

För att fortsätta knuffa mig genom, och fortsätta framåt har jag pratat med en av de som har hand om West Coast Jitterbugs och kommit överens om att jag kan bli medlem och vara med och titta när de dansar tills jag får plats i en kurs. De har en del andra aktiviteter som jag också kan delta på, men det är energin, den glädjen som finns där som jag vill ta del av. Som en vitamin injektion. Och för att utmana mig själv!

I morgon börjar en ny vecka, min helg började bra med ett oerhört uppskattat besök hos morbror, moster och kusiner - de hjälper mig lappa mitt hjärta och kusinbarnen ger energi och Elsa utmärkt hårvård. Genom det fick jag en varm början av helgen och den har gått relativt bra - på lördagen fortsatte jag med min tavla och i dag har jag faktiskt inte gjort något - förutom att tittat på dokumentärer via datorn.

Det handlar om själv distans och jag är värd omvårdnad och kärlek - speciellt från mig själv!

No comments:

Post a Comment