Thursday, January 10, 2013

Ett par Lee....




Det är över 12 år sedan jag ägde ett par jeans, om inte längre, jag älskar riktiga jeans och inte dem jag har från H&M som det inte är fel på alls, men de har aldrig riktigt suttit bra. Men jeans är bra byxor så jag har köpt och förbrukat en hel del par från H&M och använt dem tills de nästan trasat av mig.

Jag hade satt som mål att jag skulle köpa mig ett par riktiga jeans när jag gått ner till en speciell vikt, men jag gick inte ner och jag sköt målet framför mig, till slut kändes det som jag aldrig skulle nå mitt mål och att det bara var att lägga ner allt vad jeans inköp hette.

Så gjorde jag en Gastrick Bypass och vikten blev lägre och mitt mål kom allt närmre och så idag, med mitt presentkort i handen gick jag till Åhlens och träffade en tjej på klädaffären som hette Marie, hon tog sig an mig och vi gick igenom alla jeans hyllor.

Med en laddning jeans steg jag in i provrummet, provrummen som får mig att känna mig som ett åkerspöke, där provade jag jeans efter jeans. De skall bli en del av mig, en kamrat som skall finnas med en längre tid.

Det tog 40 min, 40 min för att hitta de par som jag skall ta med mig hem.

Ett par Lee - mina första jeans på över 12 år!

Det känns gott och inspirerande!

No comments:

Post a Comment