Tuesday, January 1, 2013

1 Dagen på Nya Året...


Det nya året välkomnades lugnt in, det slog precis när min favorit film tagit slut, då det var lite sjukdom hos oss blev det en lugn kväll, precis i min smak. A Room With a View heter filmen, jag hade inte sett den på år, när den kom tror jag att jag gick och såg den på bio fyra till fem gånger, sedan köpte jag filmen. Och nu fick jag dela med mig av denna otroliga film till en fin människa, och han tyckte om den - stor lättnad för mig som inte skulle ta mot negativ respons på filmen på ett vuxet och moget sätt. Det skulle bli demonstrativ sur putning och vända ryggen till tid.

En mjukstart på ett nytt år och en ny arbetsvecka efter julledigheten, det kommer kännas lite ovant, jag känner ofta sådan där ”börja skolan efter sommarlovet ångest” när jag varit ledig från jobbet ett längre tag, men det brukar passera relativt fort och rutinen med jobbet uppskattas, för med den följer många goda vanor som ofta faller mellan stolarna när jag är ledig.

Du kan finna mig fortfarande i pyjamas, med oborstade tänder vankandes i min lägenhet, mellan projekt, jag brukar även glömma ta min medicin i tid.

Men vardagen och den lediga dagen har sina fördelar och det är som sagt bara för att jag har arbetet som jag njuter av ledigheten.

Men låt mig inte lura er, fråga mig om två veckor om jag önskar ledigt så kommer nog svaret på den frågan vara i det positiva.

Nu lägger jag årets första dag till sängs, med bok och goda kattkompisar och tar dagen som den kommer i morgon, för i kväll stannar jag kvar i A Room With a View filmens magiska och förföriska värld - god natt!

No comments:

Post a Comment