Tuesday, January 29, 2013

Första Stakande Samtalet...



Då har jag haft mitt första samtal med Dick, det gick bra, att prata i mobiler är lite svårt ibland för man missar lite av vad den andra säger, beroende på ”nätet”, låter som om man ringer utomlands och det är en tids fördröjning.

Det är alltid lite stakande i början och då med en lite till och från linje började vi prata i mun på varandra. 

Men att han är ur Göteborgare går inte att ta miste på, dialekten så där charmigt go som Göteborgare kan vara. Vad vi pratade om? Ja du, det är en bra fråga, hans arbete, katt, lite allmänna saker, mitt jobb, katter och min närmiljö. Och vet ni, det är underbart att han inte tror att han är allergisk mot katter för att hans bror är det - utan har katt och då till och med en Ragdoll, en Ragdoll som heter Astrid.

Han jobbar skift när han inte har sin son, hans son är åtta år och bor hos honom varannan vecka. Men här tas det med ro, när det finns barn med så vill i alla fall jag inte bli presenterad för ens det finns lite mer ”kött på benen” och man kanske anar att relationen blir djupare - åter igen, jag tänker inte på detta, planerar inga giftemål eller sambo förhållanden - bara så ni vet.

Vi kom fram till att träffas i helgen, lördag pratade vi om först eftersom han jobbar skift och går av den skiftgången på fredag. Sedan pratade vi lite till - jag tyckte jag var vitsig, men fick ingen reaktion, till min besvikelse. Men det visade sig att han inte hade hört vad jag sagt, för han funderade på om vi inte kanske skulle ses på fredag i alla fall så om vi har det trevligt kan ses på lördagen också.

Föreslog att vi lämnar det öppet, vilken dag och vad vi skall göra - bra ide tyckte han, vi kan höras, kanske i morgon eller så. Vi får ta lite tid att ”smälta” detta samtal och sedan tänka på vad vi kan göra när vi skall ses. Jag la till att kanske kunde vi höras på torsdagen i stället - ja eller i morgon sa han :  )

Han hade en trevlig röst, han är en helt vanlig kille, alltid svårt att avgöra från foton, Patrik var inte helt lik sitt foto, han var mycket fin på foto, men jag blev lite paff när jag såg honom. Men Patriks ögon fick mig på fall. Så vi får se hur det blir med Dick - ur ett rent studieperspektiv. Sedan är väl inte jag en kalaspingla men helt ok.

Så nu får jag klura på vad som kan göras på en dejt - något förslag?

No comments:

Post a Comment