Sunday, December 30, 2012

Året som varit



Snart är detta året slut, tiden går fort och det händer saker som ger året dess färg, dess form och minnena läggs till de jag har sedan tidigare år. Jag kommer inte ihåg allt, men det är som det skall, jag kommer ihåg det som är av vikt för mig. Året som har varit har inneburit en del förändringar för mig, i bland har jag inte riktigt hängt med utan fått följa efter mig själv så gott det går.

Beslutade för ett tag sedan att jag skulle sluta ångra saker som jag inte gjorde, jag har sysselsatt mig med det tillräckligt, jag har äntligen förstått att det finns inget att göra av det som aldrig blev gjort, eller av den tid jag tyckte jag slösade bort - för även den tiden hade sitt syfte.

Det är klart att jag har gjort saker jag ångrar, att jag önskar att jag hanterat situationer på ett bättre sätt, att jag tagit tid att tänka efter före, låtit det passerat lite tid innan jag agerade på min reaktion, men med mig går det snabbt, och även det är en del av den jag är och även här har jag beslutat mig för att inte ursäkta den jag är, jag är bra som det är.

Givetvis har jag alltid vetat, på en ”sansad” nivå av mitt medvetande att alla har sina stunder, saker som ångrats, saknas och önskas gjort, det är en del av livet - så är det.

Men jag har inte låtit mig själv se det - alla andra är perfekta, förutom jag, kanske är det så att vi alla är lite defekta, och det är lika bra det, för om man är perfekt stannar utvecklingen och det skulle vara ofantligt trist och tråkigt.

Jag skall ge mig tillåtelse att vara den jag är, vem det nu än är, eller rättare sagt, med allt vad det innebär, för när det väl kommer till - inte önskar jag vara någon annan än den jag faktiskt är, även fast den jag är kan vara arbetsam för mig och min själ!

No comments:

Post a Comment