Wednesday, February 27, 2013

Vad säger man....



I kväll skall jag på date, och var skall vi gå kanske ni undrar, vi skall gå hem till mig, jag skall bjuda på middag.

Hur gick detta till?

2 var en av de som jag skickat ett meddelande till då jag hade ”nät-dejt torka”, tänkte inte så mycket på det, hans profil stämde bra in på min, på vad jag önskade mig, eller som jag kände skulle passa mig och hur jag önskar leva livet.

Så i helgen började vi maila, det blev ett meddelande efter ett annat, vi ”pratade” om allt och när klockan nästan var 1:00 fick jag avrunda eftersom jag var på väg att somna, trilla av pinn. Men med en överenskommelse om att höras på söndag igen….

….på söndag hade mig prenumeration hos Match.com utgått, jag kunde inte komma in och läsa hans meddelande. Men jag hade hans mobilnummer så vi sms:ade ett tag. Han var borta i stunder och gjorde det han behövde och jag pysslade med mitt, men vi skickade ett meddelande lite då och då under dagen. Hans mamma hade ramlat och kunde inte ställa sig upp så han pratade mycket med sin far. Jag nämnde att jag jobbade på Vårdförbundet – i fall att.

Tillslut bestämde vi oss för att höras på måndag, via telefon….nervöst.
Så fick jag ett sms, där skriver han att han varit här hos oss för ett par veckor sedan för att prata med en av våra styrelseledamot. Han var själv förtroendevald hos oss! Av alla människor på Match.com vad säger man….ödet säger vi!

Han ringde på måndag kväll och vi pratade i över tre timmar, om allt, en sak ledde till en annan som ledde till en annan…..

Vi bestämde oss för att ses, han skulle ringa på tisdag, och det gjorde han, vi bestämde att vi skulle ses på onsdag, idag, och det skall vi.

Han är hembjuden till mig och jag skall bjuda på fiskgryta, och vet ni vad, han är allergisk mot pälsdjur :  ) vad säger man?

No comments:

Post a Comment