Wednesday, February 6, 2013

Flirting with Busy Hands...











Har försökt vara aktiv med att flörta på internetdating sidorna, men inte några napp, men skam den som ger sig, min filosofi tycks ha blivit - kör på, var aktiv och ha kul. Men mellan varven fortsätt måla, pyssla och arbeta med händerna. Ja, nu har jag eventuellt en date på lur i nästa vecka, och jag fortsätter skicka ut lite flörtar så får vi se hur de landar (än så länge tycks det inte landa väl)!

Under tiden fortsätter jag med min tavla, låter den stå mellan varven, är där och lägger till, ta bort. Funderar, tänker och gläds. Och så händer det att blicken hamnar på skrivbordsytan, där fanns det två turkosa fläckar, de hade torkat in och jag kunde inte tvätta bort dem.

Så vad gör jag, jag hade lim och lack och en bunt silkespapper, så jag börjar limma och lacka och på med silkespapper, och det arbetet fortsätter då det behövs lite mer, och sedan en sista lackning - spännande att se hur det blir.

För inte vill jag bli desperat, eller rädd för att bli ensam resten av livet, så den rädslan lyser igenom, som jag pratade med Solrosen om i kaffesoffan i dag, rädslan i sig kan lägga krokben, så jag skall ha det roligt, känna att det ger och att jag lär, det får aldrig bli destruktivt - utan skall vara konstruktivt.

Så jag skall fortsätta flirta fortsätta ”fiska” för vem vet  - en dag händer det!

No comments:

Post a Comment