Tuesday, February 5, 2013

Himla tjat...Men saknar värmen och Armarna....


Var gång jag går in på Mötesplatsen så hugger det till i mitt hjärta när jag ser Patriks foto, nu vet jag faktiskt inte om det är Patrik i sig som jag saknar, om jag var mer kär i honom än vad jag trodde, men så tänker jag ett steg till, det är värmen, kramarna, de små meddelandena som kom då och då – det saknar jag, sammanhörigheten.

För visst har jag börjat med listan av saker som jag kände lite motigt med när det gäller honom.

Hans behov av ”kontroll”, användningen av timern till allt,
Hans behov av rutin, tvätt samma tid varannan vecka, samma mat på samma dag i veckan, oxfilé med potatissallad lördag, köttbullar och spagetti torsdagar etc.

Hm, för tillfället får jag visst anstränga mig för att hitta fel….

Att han var lite oerfaren i ”höstacken”
Att han var oerfaren och kanske inte den bästa kyssaren – kunde bli jobbigt
Att han inte kommunicerade, inte gav en möjlighet till diskussion, dialog och arbeta sig genom det som var ett problem
Att han inte tyckte om mina katter, han kunde vara allergisk eftersom hans bror är det, och han ville att jag skulle rolla min innan jag kom in
Att han var än värre än mig när det gäller sjukdomar, allergier och eventuella allergier
Att han använde allergifritt tvättmedel i fall att han var allergisk eftersom hans bror var det
Han var rätt stel
Ville mycket men på hans sätt och med det han ville
Att igår inte fanns för honom, vi skall inte prata om saker som hänt eller lämna ut för mycket om sig själv – han kallade det integritet, jag kallar det mänsklig nyfikenhet på vem du är, givetvis respekt för de delar som inte vill delas med av.

Men, jag saknar hans kramar, värmen och närheten – men för den sakens skull skall jag inte stressa på, hetsa mig och bli desperat – för desperat vill jag inte bli, så jag trycker på sakta ner knappen. Samtidigt som jag erkänner att, visst jag saknar Patrik, men han är den senaste relationen jag haft, så klart minnet reser dit – för det är inte så långt, och bara för att jag inte matchade hans lista – så kanske passar jag bättre för någon annan.

Så jag går snabbt in på Mötesplatsen för att se om jag fått något meddelande och försöker tvinga ögonen att INTE titta på hans stiliga foto.

Men…broschen är hittad, i Solrosens rum – Gudarnas vad skönt!

No comments:

Post a Comment