Sunday, August 12, 2012

Söndags kväll


En underbart vacker kvälls himmel finns utanför mitt vardagsrums fönster, ser nästan ut som om det kunde bli lite åska, en tyngd vilar över hustaken tvärs över parkeringsplatsen. Solen har nästan sjuknit under Älvsborgsbron och lite av det rosa skenet reflekteras i fönstren där borta över parkeringsplatsen. Svalorna är ute och det är det bästa ljudet jag vet. Sommar för mig.

Svalorna såg och hörde jag bättre när jag bodde på Donsögatan, efter som jag bodde högst upp och på en bergsknalle, jag var nära taken där de bodde och de brukade flyga mellan mitt hustak tvärs över till grannhuset.

Det är många som går tillbaka till arbetet i morgon, grannarna har gjort sina cyklar i ordning igen och flera är hemma på gården än under de senaste veckorna.

Själv är jag nöjd med att ha tre veckor framför mig av sommar ledighet.

Har haft en härlig sommar söndag, sol, god bok och en rätt ok middag, i morgon har jag ett blodprov att lämna och sedan på tisdag skall jag fixa lite med ansiktet hos hudterapeuten Annika på/hos Silverkällan. Läkarbesök på onsdagen - men inget tungt, inga måsten, promenader, utflykter och bara ha det bra.

Det är min sommar!

No comments:

Post a Comment