Saturday, August 11, 2012

Semesterdag Sex


Jag tänkte möblera om i min garderob, flytta runt lite hyllor, lådor, men dessa garderober sattes nog in när de senast renoverade i mitten av 70-talet och därav saknas det en massa skenor och de lådor/korgar som finns passar inte alltid. De kanske passar i en garderob men inte en annan även fast skenorna är de samma.

Så efter lite kliande i huvudet flyttade jag runt lite kläder, flyttade över de tyger jag har till en av de lådor jag har under sängen - de är lite större. Lättare översikt. Så fanns det lite rum för skor i den ena garderoben. Fast tror jag skall investera i en sko hylla, med ett par hyllplan, kanske till och med tre hyllplan. Nu har jag inte speciellt mycket skor, men jag är på en resa att hitta min ”inre stil för utsidan” så vem vet, kanske blir det fler skor?!

Nu måste jag erkänna - mitt kök, min köksbänk är i behov av städning igen, har fått upp ögonen för att, om jag skall uppehålla det fantastiska arbete jag gjort under tidigare semesterdagar, kommer jag behöva ”tvinga” mig själv att diska rent och plocka undan så snart jag lagat mat eller bakat - men, ack ja, visst finns det roligare saker att göra.

I dag tog garderoberna över, påsen med kläder till Stadsmissionen växer och får snart sällskap av ytterligare en påse.

Tror att jag får påminna mig själv om att jag är inte en person som trivs i kliniskt rent, eller med så ”stilfullt” att själen saknas - personligheten. Så, jag skall hålla efter för att undvika att bli överfallen av onödigheter och för att undvika illa lukt. Annars skall jag tillåta mig vara den jag är.

Jag tycker inte jag behöver bädda sängen varje morgon - dels för att när jag vaknar på morgonen så är sängen perfekt - varför förstöra något som fungerar utmärkt. Samt för att jag vet att för att inte bli infesterad av kvalster behöver sängen ”andas”, lägger man på täcke och överkast stänger man dem inne och föder upp nya!! - Fantastiskt eller hur!!

Om jag städar undan efter mig själv när jag ”skapar” så tappar jag kanske ”känslan” innan jag hinner ta fram alla sakerna igen. 

Ingen idé att ställa tillbaka datorn på skrivbordet eftersom jag alltid flyttar tillbaka den till soffbordet, tycker om att sitta där och skriva.

Badrummet har en organiserad oreda - varför röra ett system som fungerar?

Veckans kläder ligger på farmors stol under veckan - mycket bra, för då är det bara att plocka upp det jag önskar använda igen - bra sätt att minska tvätt, en roterande uniform för arbetsveckan - se, jag har ett system!

Visst, jag trivs när det inte är ett kaos, när det luktar gott och det finns rena och styrkta kläder i min garderob - även fast jag för ögonblicket har massor med utrymme på grund av att jag har en stor kasse med stryktvätt och en påse smutstvätt!!

Men - min garderob är välorganiserad. 

Så spenderade jag semesterdag sex!





No comments:

Post a Comment