Wednesday, August 15, 2012

Semesterdag 10


Idag tog jag mig en runda på Västra Kyrkogatan då jag skulle lämna
en blomma vid minneslunden. Det är som harmoniskt på kyrkogårdar.



Jag tycker om att titta på gravstenarna, tycker att det finns en historia att läsa där,
stenarnas namn och att de på de äldre stenarna finns lite lav och så även titeln på
mannen i familjens yrke - skeppsbyggare t ex.


Det finns även mysterier, som denna "skorsten" vad leder den till egentligen?



Gjutjärns staket, blommor och grus, vit grus.


Och så denna lilla öppningen på Rohnodenron (hm, kan inte stava till det) den största busken 
i sverige säkerligen!


Som sagt, störst i sverige.

Det har varit en varm och underbar dag, det har varit mycket vandranden och tagit dagen med ro.
Och då symaskinen stod framme var det bara att sätta mig ner och påbörja det lilla täcket till Hope Kirkpatrik.

Lite annant har allt hunnits med det också!

No comments:

Post a Comment