Wednesday, August 1, 2012

En Te - dans i Fantasin med en Vacker Blå Klänning



I dag hittade jag en blå klänning hos Stadsmissionen, och till råga på allt så var det halva priset, så jag köpte den utan att jag provat den och gissa om jag blev glad när den passade perfekt. Den var till och med lite rymlig.

Passade nämligen på att promenera under lunchen. Det var sol och kände att jag ville röra på de ludna benen. Gick längst kanalen, till Domkyrkan, och tillsist Magasinsgatan, väl där köpte jag världens godaste kolor och sedan klänningen.

I samma område finns mycket gott surdegsbröd, men de pengar jag tagit ut låg kvar i min kavajficka på kansliet. Kanske en mening med det, precis som gårdagens miss med att glömma kortet hemma.

Gissa vad jag sparade pengar!

Området längs Magasinsgatan har blivit mycket fint, trevligt, det är mysigt att sitta där och bara njuta av livet i största allmänhet. I dag när solen lyste och värmen befann sig i kanten på luften var det med en kraftansträngning som skulle kunna flytta berg, som jag styrde stegen tillbaka till jobbet. Jag ville också sitta vid Da Mateos utebord, på gården med en kaffe och en mumsbit, ok, jag dricker inte kaffe men jag tror banne mig att för Da Matteos uteservering skulle jag få ner en kaffe latte i magen - bara för stämningens skull.

Nu har jag dansat runt med klänningen i vardagsrummet, hälsat låtsas gäster välkomna till mitt hem som en fin värdinna och haft en liten te dans till!

Nu är de ludna trötta och snart skall jag resa till Österike med mina karaktärer i boken jag slukar för tillfälle - ett sant nöje!

No comments:

Post a Comment