Wednesday, August 22, 2012

Semesterdag 17 - regning underbar dag!




Jag är väldigt glad för att jag beställde nya fönsterbänkar, för det gör en skillnad, de brun gråa fönsterbänkarna alá 1970 var jobbiga för mig att leva med. De störde mig och när jag märkte att de lossnat från fästena så beslöt jag mig för att på eget initiativ köpa nya fönsterbänkar.

Jag tror inte jag skulle ha fått nya av Familjebostäder, de skulle nog bara limma fast de jag hade och så skulle jag få fortsätta leva med 70 - tals fönsterbänkar. Och det vill väll ingen, eller kanske de som gillar en äkta, äkta 1970 dekor.

Men, så är det, det där med störningsmoment, så snart jag eliminerat ett kommer ett annat upp till ytan. Dörrarna, dörrhandtagen, 70 - tals brunt och hus som renoverades under 1970 talet har jag svårt med, jag älskar sängkläder från 70 -talet, men själva ”hårdvaran” av inredning som sitter fast i lägenheten, de detaljerna har jag svårt med.

Nu är jag nära att få bort det som kvarstår, jag får måla dörrarna vita om jag gör det ordentligt och jag skulle så gärna vilja måla ”kaklet” i köket. Men då måste jag hitta färg som jag kan använda där, att det fungerar att tvätta rent, att tåla fett fläckar. Hade tanken på plexiglas, men det är svindyrt!!

Fortsätter klura på alternativ, för det finns ju möjligheten att jag kommer på något fantastiskt och originellt! Det är kul, underbart roligt faktiskt.

Men det vore skönt om någon kunde komma in och göra det åt mig, jag skall få det renoverat nu, Franz sa att jag är med på listan, tanken på att få köket och sovrummet gjort gör mig salig!!!



No comments:

Post a Comment