Monday, August 13, 2012

Semesterdag åtta

Jag har fuskat, men jag har diskuterat med mig själv och kommit fram till att eftersom det var min första semestervecka så är det ok att jag gjorde mycket av ingenting. Men jag vill inte slarva bort min semester. Jag skall verkligen njuta av varje dag!

I dag har jag gått en promenad, skulle ändå upp till Vårdcentralen så jag vandrade dit i lugn och ro. Det är tungt varmt och lite fuktigt och när jag tittade upp på himlen så ser jag hur tung den ser ut. Jag undrar om det är åska på väg? Det skall vara relativt fint väder denna vecka, men lite åska skadar aldrig, nåja, i största allmänhet skadar det inte, klart att den slår ner någonstans.






Vårdcentralen är på andra sidan gatan från min gamla lägenhet. Jag tittade upp och försökte se hur det såg ut i mitt gamla fönster, men det är bart, inte mycket att se. Och väl där kände jag att jag lämnat det kvarteret bakom mig - jag är en Ostindiegatan tjej nu!




Försöker ha överseende med spårvagnar och allt som hör dem till, för visst är det irriterande och visst känner jag att det borde finnas något som man kan göra för att tillmötesgå spårvägen och oss som bor här - jag skickade ett förslag, att de kan parkera vagnar i Gårda efter 23.00 - inte fått något svar på det. Jag är inte den första som kommer med ett förslag, det är jag säker på.

Jag kan inte lösa spårvagns oljudet, men hur som haver ändrar inte det min känsla av att det var ett rätt beslut att flytta hit.




Men jag är lat, jag behöver måla färdigt köket, måla fönsterkarmarna i sovrummet, det är alltid det där lilla som jag drar mig för att göra. Men det få vänta tills löning, till slutet av nästa vecka.




Fast jag har fönsterbrädor på väg, vita skall de bli, de är björk när de kommer, men vita när jag är färdig med dem, mycket vackrare än vad jag har i dag - 70 - tals design.

Så, jag har haft en vilsam vecka, denna kommer att vara en ”ordna vecka”, tvätt, strykning och återlämning av brädor - inte lilla det!



No comments:

Post a Comment