Friday, August 10, 2012

Semesterdag Fyra



Jag kunde se solen på himmelen när jag vaknade och kände att jag ville ut och röra på mig. Så jag strosade runt i mina grannkvarter, titta till odlingen och luktade på alla rosor som finns runt om. De luktar gudomligt. Det är så mycket sommar med doften av rosor, då starkast nyponrosen.

Det blev en lugn dag, gjorde lite undersökning i ett par ämnen som jag är nyfiken på, läst och skrivit och läst lite mer.

Sov till och med lite middag vilket alltid är underbart.

Nu är inte min gård den lugnaste, tror faktiskt den är den gnissligaste gården i hela Göteborg, det är så det skär rakt genom huvudet. Annars skulle jag tänka mig att lägga mig i min solstol och läsa, vicka på tårna och sörpla lemonad.

Flickandes bort getingar från mitt hår.


No comments:

Post a Comment