Sunday, August 19, 2012

Att Gå Med i En Tävling...


Jag har gått med i en tävling, sista inlämnings datum är på fredag. Jag är inte färdig, det skall bli mer av denna tavlan, så tog pengarna slut och jag saknar material. Så jag drog skammen över mig och med slokna öron bad jag min mor om lån, med direkt återbetalning på fredag - då det är lön!

Det behövs två lager av två olika färger, samt en lite hemlig "finish", sedan två olika motiv lite över tavlan liksom. Lite mer arbete behövs för att jag skall tycka att den är okej att lämna in.

Att gå med i tävlingar och inte vinna eller ens komma bland de tio bästa känns alltid lika illa, jag börjar tveka på min förmåga - varför målar jag över huvudtaget? Men samtidigt är det ett sätt att "mäta mig" för att se hur den tar sig ut i världen.

Men jag är alltid lika rädd, alltid lika förhoppningsfull, alltid med förväntan i magen och blir alltid lika besviken, men det går alltid över och jag fortsätter ändå, men det är livet och jag överlever besvikelsen - så varför inte försöka och se hur det går, oavsett?!

No comments:

Post a Comment