Friday, August 10, 2012

Semesterdag Tre



Semesterdag tre

Spenderade jag med att göra mig ett trevligt kök, ett kök som är lätt att arbeta i, nu är det relativt rent från allt onödigt som jag haft på alla ytor, samt all disk som tornat upp är diskad och undan plockad.

Nu är det bara det där lilla extra tråk-görat kvar. Torka skåp och frosta av frysen och tvätta kylen, en kyl som är tömd på alla varor som haft sina bättre dagar för några år sedan.

Köksbordet är rent och nu kan jag sätta mig ner och börja sy. 

Det är ganska harmoniskt att strosa runt och plocka bland alla mina saker, att verkligen ta mig en titt på om jag verkligen använder allt, att jag kanske kan packa ihop ett par kassar att ge Stadsmissionen. Har en massa T-shirtar som jag köpt för över tio år sedan, jag kan ha dem men jag tycker att de är korta i midjan. Men dessa T-shirtar skall bli halsband.

Återanvändning - det har jag förkärlek till. Speciellt när jag får så mycket inspiration från sidor som ”Craftgawker”. 

När det gäller mitt skapande så har det inte blivit något. Jag har osäker på om jag verkligen kan skapa, även fast det inte finns några ”regler” för hur det man skapar ska se ut, hur man skapar för att andra skall tycka att det är attraktivt för andra - här är mitt problem, mitt skapande skall vara för mig, inte med andra i tanken.

Detta återkommer jag till om och om igen. Jag känner att medicinen som verkligen hjälper mig få ett liv som fungerar även hämmar mitt skapande, det som kommer inifrån. I från själen. Men som jag sagt om och om igen - det är bara att prova mig fram.

Jag jämför mig alltid med andra - men det är lönlöst, det kommer alltid finnas de som är bättre, kan mer, skapar bättre, är roligare och bara är bäst - men det finns alltid någon som jämför sig med mig - vilket även det är lönlöst.

Bättre att göra ordning sitt kök och öppna upp för all form av skapande!

Semester dag tre - kökets ordning och skapandes möjligheter i jämförelse eller inte!



No comments:

Post a Comment