Friday, August 17, 2012

Semesterdag 11

Jag reflekterade inte över att Azalea inte var uppe och rörde sig när jag vaknade,
Azalea och Olivia ligger och drar sig på morgonen,
som man skall.

Hon låg inte på sängen så jag tänkte att hon sover uppe på plast
backarna ovanför garderoben.



När det passerat lunch och jag har varit ute och kommit hem utan att Azalea kom
och kolla vem som kom in via ytterdörren, "äh," tänkte jag, "jag kollar ovanpå garderoben."
Men det var ingen där.

Jag börjar kolla på hennes andra favoritställen
och jag kan inte hitta henne någonstans. 
Jag letade desperat igenom hela lägenheten.

Jag började bli desperat och tankar om det värsta börjar snurra runt
i hjärnan.



Jag satte mig på golvet och funderande, hon är inte i lägenheten,
vad gör jag nu, jag hade ropat på henne, öppnat en burk med fisk, ingen reaktion.
Vad gör jag nu?


Så kom tanken, kanske är hon under farmors stol,
jag hade hängt mitt lapptäcke över ryggen så det blev ett litet tält under
stolen.

Men hon var inte där heller.

Så lyfte jag lite på täcket, och vad hittar jag där,
en oskyldig liten varelse vid namn Monstret.
Hon hade sovit där hela morgonen.

Inte ett ljud, hon skrämmde mig ordentligt.


Titta så gott hon har det tills jag oförskämt kommer och stör.


Men vem skulle tänka att leta här först?


No comments:

Post a Comment