Thursday, August 30, 2012

Semesterdag 24



Sista semesterdagen, känner lite ångest, och vilken udda dag att börja på en fredag, egentligen skulle fredagen vara min sista semesterdag med det skulle bli en utbildning på jobbet på fredagen och den vill jag gärna vara med på. Jag får ta igen den semesterdagen nästa torsdag.

Har varit lite tvärvigg, ville inte tänka på att jag skall upp i tid i morgon och vara på arbetet vid åtta på morgonen, det var ett par veckor sedan sist. Jag har idag fyllt på kylskåpet, fortsatt med min tavla och bara varit så lat som jag bara kunde.

Det som hör till är att när man väl arbetat sin första arbetsdag så är det som semestern aldrig varit.

Men det är en mjukstart och visst är det ok att börja jobba, tillbaka till rutinen och vardagen, har semesterdagar sparade som jag tänker ta tillvara under hösten och vintern och någon dag eller två på våren. Jag har aldrig någonsin i mitt arbetsverksamma liv haft så många sparade dagar sparade!

Jag har haft en bra dag, lite magi, lite lugn, lite pysslande, lite av varje!!

Men mest skött om Azalea och försökt tvinga Olivia att gosa, men hon gör det endast när hon vill
så som det skall vara!

No comments:

Post a Comment