Thursday, August 23, 2012

Semesterdag 18 - Dåligt Humör


I dag är jag ljudkänslig, tycker att det har varit samma ljud hela dagen, maskiner, mopeder, gräsklippsbilar, bilar, spårvagnar, skrikande barn, riktigt skrikande barn, hundar som skäller hela, hela tiden. Just nu är det en förbannad moped som tycks åka runt, runt, vårat kvarter, och i mitt elaka huvud knuffar jag honom av moppen!!

Speciellt eftersom denna moppen har cirkulerat i över en timme och lite till.

Jag har ljud runt mig och över mig konstant och just idag skulle jag uppskatta tystnad, en sådan pass tystnad som man kan få i ett bostadskvarter. Jag menar inte total tystnad, utan tystnad från maskiner, mopeder speciellt!

Klagovisa, jag klagar, men det är en sådan dag.

Jag är över trött, jag snubblar över saker, stöter till saker, tappar intresset för var jag än tar mig för - sov alldeles för lite och det tar ut sig över dagen för jag blir så ledsen, nere, extra skör.

Nu har det blivit två mopeder!!

Så jag förlåter mitt klagande, för visst får man klaga i bland, det gör vi alla lite till mans.

Nu är den jävla moppen på våran gata, jävla skit moppe, låter som om den är trimmad för den har ett sådant ordentligt ljud. Nästan som jag föredrar spårvagnarna, men det är som det är,

Lite broderi har det allt blivit, det är som meditation,

Nä, nu måste jag sluta och ta mig ut för att knuffa killarna av moppedena!

Tjihoo!

No comments:

Post a Comment