Thursday, August 2, 2012

Komma ihåg att inte Glömma det jag skulle Komma ihåg!



Jag hade en dag, en dag då största delen av mig låg kvar i sängen och drog sig. Resten av mig gjorde sig redo att göra min näst sista arbetsdag innan semestern. Jag började som följer:

Jag borstade tänder, hår och öppnade mina nya paket med linser, för att upptäcka att det var fel linser, Dialies som jag brukar använda men dessa var astigmatism och det är inte för mig. Men fåfängan har ingen lag så jag tänkte ”jag försöker så får vi se” satte in linserna, blinkade ett par gånger - ja, tycks ok.

Men under tiden jag satt och väntade på spårvagnen kändes det som om linserna inte följde med, att de ”gled rätt” först någon sekund senare. Lite obehagligt. Trodde mig minnas att jag hade två extra linser av de jag brukar använda på kontoret.

När jag kom till kontoret tog jag ut linserna och öppnade upp en ny förpackning, och precis när jag skulle sätta in linsen i ögat upptäcker jag - jag hade somnat med mina endags linser och sovit hela natten med dem och sedan satt en uppsättning linser över dem. Kanske inte allt för konstigt att det kändes underligt.

Lät ögonen vara, de var irriterade, torra och fulla med ökensand!

Sedan fortsatte dagen med att svara i telefon med fel hälsningsfras, blev mest ”ämh, umh” medans jag desperat försökte komma i håg vart jag befann mig.

Glömde hämta papperna som jag skrivit ut, de låg kvar i skrivaren, även fast jag stod ett tag vid skrivaren och undrade vad jag gjorde där.

På lunchen kom jag ihåg att glömma att jag skulle komma ihåg.

Jag hade ett par saker jag hade glömt köpa under veckan, ”bas saker” som behövs i badrummet, så jag visste varför jag befann mig i den affär som jag var, men fann mig där vilsen - ”vad var det jag skulle köpa här?”

Men jag kom ihåg det som jag glömt under två veckor, Everclear kattsand, och det gjorde dagen till en framgång - ”minnes mässigt!”

Jag tror att kroppen fått på känn att det är dags för semester, komiskt eftersom jag tänkt att jag skulle klara mig utan semester - varför ha semester? Nu skall jag njuta, vandra, skapa och bara vara.

Jag är trött, ögonen är trötta, men efter en underbar eftermiddag med åska ser jag fram mot en natts underbar sömn - efter lite läsning i min underbara prinsessan på ärtan sängen!




No comments:

Post a Comment