Saturday, August 4, 2012

Livet med Snapple Pink Lemonade



Jag har spenderat pengar, men jag kunde inte motstå, i den lilla Amerikanska dinnern längst ner på NK har Snapple, Pink Lemonade.

Pink Lemonade var en trogen följeslagare under min tid i Australien, den skulle vara iskall, så kall att det gjorde ont att hålla i den vackert utformade flaskan. Vatten droppar och imma.

Så när jag såg den, under tiden jag väntade på att min bagel skulle bli färdig började jag nästan hoppa av iver. Det var med en öm blick och vackert handlag som jag öppnade flaskan, men vänta, vänta och låt ögonen njuta.

Jag åt den bästa smörgåsen i hela världen, bagel med tonfisk, och efter den var uppäten väntade jag ett par hjärtslag innan jag tog min första lilla klunk, direkt ur flaskan, det går inte att hälla upp i ett glas det förstör hela känslan.

Det var som jag flög genom tiden och landade i canvas regisörstolen på kafét Wordsmith, Universitet of Queensland. Jag kände den tropiska vinden i mitt hår, på min kind, längst min nacke, alla dofter. 

En Snapple som en biljett tillbaka i tiden och tillbaka igen.

Jag älskar Snapple Pink Lemonade! Vilken tur jag har att jag hittade den igen!


No comments:

Post a Comment