Wednesday, August 29, 2012

Semesterdag 23 - sommarsallad


I dag gjorde jag en väldigt god sommar sallad, jag använde nästan lite av allt som jag hade i kylskåpet. 

Färsk spenat
Nektarin
Melon
Feta
Ägg
Röd lök
Gurka
Tomat
Parma skinka
Caesar dressing

Det har blivit en favorit för mig att ha frukt i min sallad, ja, det är ju något som andra säkerligen har haft länge, men jag började av en ren slump förra sommaren, speciellt mycket använde jag nektarin.

Jag kommer att sakna sommar frukten, det finns ett par äpple träd på gården och de har mycket goda äpplen, var och plocka några på lördagen och gick dit idag igen eftersom de var så goda. Det smakar alltid bäst med ”egna äpplen”. Och vad bättre än att ha ett träd här på gården. Men nektarin, melon, plommon, de är mina favoriter och de hör mest sommarn till, äpplen finns ju lätt till hands mest hela tiden.

Att ha semester ger också tiden att prova sig fram, testa lite olika alternativ och se hur det fungerar, för blir det för äckligt har man tiden att göra något annat.

Nu när semestern snabb tar sig mot sitt slut skall jag försöka hålla kvar en liten smula sommar inom mig. Genom att ge mig tid.

Lite ”snart-är-semestern-slut” ångest har jag, inget att himla om!!





No comments:

Post a Comment