Sunday, August 12, 2012

Semesterdag sju


Söndag morgon lite efter åtta och dags för mig
att bege mig till jobbet för att ta i mot en
leverans med material från WOW.
Relativt öde!



Det är tyst och fåglarna kvittrar god morgon!


Solen skiner och det känns att det kommer att bli en varm dag
och en härlig dag.


Det var ett vackert sken i allén och lugnet
la sig i magen.


Kvart över åtta en söndag och jag är
vaken och ute!


Jag var på plats redan vid 08.30 och efter att
ha hämtat ett material för att läsa, satte jag mig i foajen för att 
läsa tills leveransen kom.


Fick ett samtal att transporten var lite sen, men
det gjore inget för jag forsatte bara att läsa min bok.



Det var varmt, ventilationen var av,


och väntan blev lång. När transporten kom fick jag
ta upp alla saker själv då han som kom med
leveransen inte vågade lämna bilen utanför
för länge, rädd för att få böter.

Ställde tillbaka alla saker, larmade och låste och tog mig hemåt.
Handlade lite sommar mat och gjorde mig en ägg macka när jag kom hem!

Ingen illa start på en söndag!

No comments:

Post a Comment