Tuesday, May 7, 2013

Tankemolns Blockning och Andra Metoder....



Jag tycker mycket om husen här i Kungsladugård, det finns så mycket vackra detaljer, fönster, dörrar och andra små krusiduller - jag ser nya saker varje dag, speciellt nu när jag börjat stiga av spårvagnen ett par hållplatser före min. Många av fasaderna håller på att rustas upp och takpannor läggs om, odling pågår och det blir bara vackrare och vackrare. Och att promenera är underbart - det är meditation.

Dagens vackra sak var ett fönster ovanför en dörr, och Blomsteraffären på Mariaplan. Fotograferar de detaljer som jag ser, fönster och dörrar och andra vrån.

Funderade givetvis och som jag gör mestadels av tiden gör jag en inventering av mig själv, mitt inre och yttre. Jag tog mod till mig och tittade på mig själv i skyltfönstren jag passerade och insåg till min förskräckelse över reflektionen som kom åter - en kvinna med kilon för många, fortfarande! Första reaktionen var sorg, andra tanken var plan, plan att göra saker som är bättre för mig, min själ och mitt yttre.

Dessa tankar kunde jag visualisera, speciellt när jag gick in i godsaffären, jag puttade undan tankemolnen under tiden som jag plockade godis i min påse för 30 kr. Sedan ignorerade jag skuldkänslorna av köpt godis, ignorerade väldigt passionerat, men...det går inte att blunda för verkligheten, jag hade fortfarande ett val - och jag valde att äta mitt godis med ett dåligt samvete, än utan godis och gott samvete!!

Jag hade bestämt att hjälpa mig själv fram i livet med de bästa förutsättningarna, och jag får förstärka det och det kommer att kräva hårda tag och offringar som jag inte gillar och kommer att streta mot - socker har mig i sina nypor, men jag kan nog nypa tillbaka!! Och JA jag vill gå ner ett par kilo till så jag är attraktiv för killar som min granne till exempel! Samt, det skulle vara underbart att träffa en man, att ha presterat en nedgång på ett par kilon. Inte för den potentiella mannen skull utan för min självkänsla, jag skulle vara oerhört stolt och rakryggad om jag når mitt mål, jag kommer att vara stolt.

Att vandra i Kungsladugård - det kommer att vara mitt gym, att stiga av spårvagnen tidigare och tidigare för att öka längden av promenaden. Men jag skall nog pröva en annan internet dejtingsida, men jag skall vänta ett slag till. J smsar men föreslår inga möten längre, men vi byter ord med varandra via sms - vet inte vad han tänker sig och jag vet inte längre vad jag tänker - för sista gången jag var med J så blev jag äcklad och tyckte att det var jobbigt - men ändå finner du mig här undrande varför J inte vill träffa mig - komiskt!

Jag har dock mitt Kungsladugård - och jag funderar på om jag faktiskt inte skall vara med på Megaloppisen i alla fal?! Kan kanske tjäna en extra slant och samtidigt bli av med lite saker. Skall ta mig en titt nå när jag är ledig!



No comments:

Post a Comment