Monday, May 13, 2013

Den Blåa Linjen och Sockersug


Jag har mina egna vårtecken, tecken som får mig att känna att nu är det vår. Den blå linjen på vägen, den jag kan följa, se, ända fram till jobbet, nästan. Är mycket förtjust i den blåa linjen, den är hoppfull.

Har nu avslutat min första dag utan sötsaker, har varit frestad, dagdrömt om chokladöverdragna russin. Så mycket att jag kunde känna smaken på tungan. Men jag köpte inte något, även när jag var på ICA, kom jag därifrån utan en ända godisbit eller sötsak i någon skepnad. Stod faktiskt mitt i mot Godishylllan och spanade efter något gott, ”kom i håg, kom i håg” repeterade jag i mitt huvud, kom i håg att inte köpa någon sötsak!

Nu när jag tittar på mig själv i spegeln tänker min otänkande del av hjärnan att jag borde se en skillnad, men 24 timmar, lite mer tid tar det allt - tyvärr, jag vill alltid att allt roligt skall hända på en gång, jag har svårt att vänta - instant gratification - är vad jag lever efter, fast jag vill inte, öva, öva bort det!!!

Som en bonus för att jag inte köpte något godis råkade jag på flera av mina favoriter utanför min port, H och H, Tora och Astrid - pratade med H ett tag och fick lite pussar av hans underbara vovve! Tror att mitt leende var från öra till öra, vilken fin början på sen eftermiddag.

J och jag har haft sms kontakt, han hade ont i magen igen, han har också gjort en gastrik bypass så han borde veta, jag menar det var sju år sedan, så han borde veta vad han skall avstå från, eller i alla fall inte äta mycket av! Jag vet vad som får mig att må dåligt och har blivit bättre på att undvika mat/godis som får mig att må dåligt. J har haft dessa magsmärtor varje dag sedan jag börjat prata med honom, han säger alltid att han åt dum mat - men varje dag upprepas det. 

Jag skall klappa mig själv på ryggen - för här blir jag bättre och bättre på att äta som jag bör för att må bra.

Så på lördag skall jag heja fram alla de som springer Göteborgs varvet, de börjar sin sakta uppstigande väg mot bron utanför mitt fönster. Men fram tills dess skall jag njuta av min blåa linje och kanske promenera efter den i veckan!

Det har varit en bra dag och jag har njutit av regnet - för allt väder är bra väder!


No comments:

Post a Comment