Tuesday, May 21, 2013

Åska, Paket och Väder


Jag låg underbart skönt där i min säng läsandes en bra bok och helt plötsligt ”kaabom” kändes som åskan slog ner på vagnsgården, det luktade bränt. Solen sken, solen sken?! Torråska det var länge sedan jag var med om det. 

Åska älskar jag, fast jag blir lite rädd när blixtrar och dunder kommer allt närmre. Det är som att flyga, jag älskar flygplan, de möjligheter de erbjuder, styrkan, pondusen, fast jag är lite rädd för att flyga. Undviker inte att flyga och sitter gärna bakom fönstret och tittar på åskvädret, här har jag kommit fram tillslutsatsen att jag är i händerna på krafter som jag inte rår på, som är starkare. Är inte det underbart! Jag lämnade vädret för länge, länge sedan - för jag kunde inte påverka det, så varför streta mot!

Om jag kunde föra över detta till andra delar av mitt liv vore fantastiskt!

Jag oroar mig för det mesta, jag föreställer mig händelser som jag inte vet om de kommer att inträffa, har arbetat med att dela upp saker jag oroar mig över i olika paket och sedan packa undan de paket jag inte har någon kontroll över och sedan prioritera det jag kan göra något åt och ta tag i det. Beta av en sak efter en annan.

Det går lite hand i handske med de ”7 Goda Vanor” kursen vi fick gå på med jobbet, om att skapa en ”ledare” i sig själv och ta styrka från det - i korta drag och ur mitt perspektiv. Det är lättare sagt än gjort och jag är expert på att ta in en massa bra saker och sedan inte anstränga mig ett litet stycke mer för att göra en liten justering som kan påverka mitt liv positivt. Det är upp till mig - hemska tanke!

Åskan har en naturlig kraft och det har jag med, det gäller bara att jag anstränger mig den där lilla biten som kan leda till större bitar, bitar som är en del av mitt liv.

Mitt liv blev inte som jag tänkt det, vissa saker hade jag ingen kontroll över, som jag inte kan ändra, men det mesta var val jag gjorde antingen aktivt eller per autopilot.

Nu skall jag köra på egna aktiva val - än är det inte försent med livet!

Underbara åska! Underbara liv - för tusan och attans hans moster!!


No comments:

Post a Comment