Wednesday, May 8, 2013

Halv Dag i Regn...


Det var halvdag idag, hade tänkt mig en lång promenad, vädret var så vackert igår så jag tog föregivet att vädret skulle vara lika idag, men det mulnade på mot eftermiddagen och så började det regna - men, det är mysigt väder det med.

Nu ligger det fyra lediga dagar framför mig, ja, jag har planer, och här gäller det fokus, för det händer så lätt att jag inte gör något av det som jag planerat, men nu är det en hel del roliga saker som jag vill göra.

Men i eftermiddags tog jag mig hem, kröp ner i soffan och lyssnade på regnet, öppnade fönstret - för att höja volymen. Det är lugnande att höra regnet, och jag hade inget mot att bli genomblöt. Även fast det regnade en riklig skur blev jag faktiskt inte så blöt!

Jag blev så glad faktiskt, för äntligen avslutade jag min tavla - ett projekt avslutat, nu kan jag planera för ett nytt. Det var mycket för regnets skull, regn tenderar att ge näring till min kreativitet. Det är också skönt att sitta och arbeta med ett projekt, låta hjärnan vara i fred för större tankar åtminstone.

Men, J, han frågade om jag ville komma över - jag sa nej.

Lustig jag är, som att så länge jag vet att han vill träffa mig, så vill jag inte och när han inte tycks önska träffa mig - ja då undrar jag, sådant är livet!

Nu är det trastkör utanför, det har slutat regna, snart dags för mig att gå till sängs, en vilsam halv dag!


No comments:

Post a Comment