Sunday, May 26, 2013

Megaloppis, Oas och Match.com






I dag var det dags, Megaloppis, och det regnade inte som det stod i förra veckan, fast det är klart, det borde jag förstått eftersom jag hade beslutat att inte sälja något. Tror dock att det var ett bra val för mig - det tar på krafterna och att haggla priser och få så mycket stimuli på en gång tar på krafterna. Men, jag beslöt att gå en runda, se vad jag kunde hitta!

Började med att ta ut pengar på Effkås, fick stå i kö för att komma till bankomaten. Det var längre kö till bankomaten än till kassorna på ICA. Så började min vandring från Kungsladugårdsgatan fram.

Så mycket krimskrams det finns, och jag måste erkänna att jag var frästad att handla ett par gånger, men en ny inflyttad medlem i familjen har flyttat in bakom mitt öra, fröken Spara. ”Behöver du verkligen den?”, ”Vart skulle du ha den tänkte du?”, ”Har du inte redan den där?” - Verkligen irriterande!

Finner mig alltid lika förundrad över barnvagnarna, föräldrar om kör sina barnvagnar som om de är en sådan där ”platta till asfaltsbil” och viker jag inte undan blir mina sandalbeklädda fötter överkörda. Det gör ont, extra så då ingen sa förlåt när jag sa ja. Kanske var det barnvagnar och små hundar en del av orsaken till att jag inte gick ett andra varv och ett positivt resultat blev att jag kom hem med en piråg i min magen och en Cola Zero i min hand.

När jag kom in på min gård blev det som att stiga in i en lund, grön, buskig, träd, syren och fåglar i våra träd - och som ni vet bor jag inte i den tystaste delen av Kungsladugård. Men det var tyst, fåglarna hördes, två mammor satt vid utemöblerna med barnen i knät och fötter på en annan stol och kaffe i termos - harmoniskt!

Efter en sådan lugn och harmonisk dag så tänkte jag att, ”äsch, jag provar match.com” Har skickat ut två meddelanden, en av dem var ”online” men han svarade inte - sådant är livet, men jag måste erkänna att match.com inte har ett spann som är lätt att hitta någon i, men jag vägrar att ta mig till ”Mötesplatsen” då det fortfarande är lite ömt, och om jag skulle se P profil och att han sedan träffat någon - vilket han kan ha gjort redan givetvis - mer än mitt ego kan ta som det är i dag.

Självförtroendet är lite kantstött måste jag erkänna - hur skall det gå mån tro?!



No comments:

Post a Comment