Sunday, May 19, 2013

Saker och ting, oreda och reda, saknad av äventyr samt bakgrundsmusik!


Jag är beroende av ”How I met your Mother” jag vet inte ur många gånger jag har tittat på serie 1 till 7 på Netflix. Sedan de nya avsnitten på söndagar. Det är något så harmoniskt oskyldigt över det, som tilltalar mig, gör så jag mår bra helt enkelt. Och saker som gör att jag mår bra skall jag göra mer av.

Som i helgen, i fredags fick jag för mig att möblera om igen, så med mycket envishet och irritation flyttade jag in mitt skrivbord till sovrummet och jag fick plötsligt en större yta för mina accessoarer i sovrummet och öppnare ytor med bättre ljus i vardagsrummet, bättre ljus för min målning. När jag drog runt med mina saker och försökte göra mig av med en massa onödigt, hade jag på ”How I met” i bakgrunden.

Jag bar upp lampor, sängkläder som jag inte använder och vinterjackorna, tittade över förrådet och funderade åter på om jag inte skulle delta på Megaloppis ändå, kanske skulle jag tjäna en liten slant och få mer utrymme på vinden, lite ordning igen. Men, när jag deltog på loppisen sist så blåste det och var kallt, så året efter bestämde jag att inte delta då var det soligt - men, jag plockar i ordning lite saker, har det redo i fall att, lämna det till ödet att besluta, enklare så.

Men det blev inte så mycket mer plockande efter Göteborgs varvet, det var varmt och jag liksom sjönk i hop och bara mådde gott, med solbränd arm och mat i magen.

Som soundtrack i dag har jag haft lite ”How I met”, lite regn och fågelsång och lite må gott knorr! Det blev inte mycket mer eller mindre gjort, men så är mina söndagar.

Dock helt utan romans och lite less på saknad av äventyr, skall dock jobba med klass frågor och mer tid åt fågelsång.....


No comments:

Post a Comment