Sunday, July 15, 2012

Ur Frysens Djup, ett Magplask...







Jag försökte verkligen att tänka på vad jag kunde använda från frysen för att laga min middag med. Så ut med ett fruset pitabröd för tining och tanken att steka upp köttfärs med tacokrydda och lite grönsaker och feta ost.

Låter gott i mitt huvud, men det blev inte gott alls, jag försökte verkligen få i mig det jag lagat men det gick inte. Så det blev pizzasallad, och ett hörn av en gammal pizza. Det var ok men ingen jublande god middag.

Tyvärr blev det inte mycket med den sallad som jag själv odlat, jag var ner i förmiddags och rensade och såg efter hur det låg till. Men det var inte mycket kvar, mest ogräs. Men nu har jag rensat bort det som inte är till ”nytta” och hoppas på att rädisor och rödbetor kanske tar sig bättre. Mina örter växer bra, men det blev som sagt ingen middag av det jag gror själv.

Så, det blev så, jag har kastat en hel del mat idag, men imorgon skall jag tillaga kycklingen som tinar i kylen, till det skall jag använda en indisksås som jag har och tror nog att det kan bli en bra middag av det. Tror nog jag kan köpa en påse ris i morgon.

Att handla mat med tanke är en fördel, speciellt om jag utgår från vad jag har i frysen och skafferi och när jag handlar nytt att tänka på hur det skall användas. Inte ta fram saker från frysen och tina om jag inte har en plan - för annars kan det bli som idag, mycket av inget vidare värst.



No comments:

Post a Comment