Wednesday, July 18, 2012

God Paj och Hund Parad


I eftermiddags fick jag ta med mig hem lite god paj, det var en kollega på jobbet som tagit med sig för att bjuda oss, och alla vet vi hur uppskattat hembakat är på jobbets fikaraster. Jag slutar vid 14:00 på eftermiddagen och missar då eftermiddagens fikarast, så jag lät mig fråga om jag fick ta med mig en bit hem - och med ett glatt ”självklart!” tog jag mina lilla plastlåda och tog en bit.

Så jag hade min egna lilla eftermiddags fika här hemma, efter jag försökt mig på en attack på dessa förbenade fruktflugorna. Det gäller att ta bort saker på en gång, annars över en natt har man ovetandes fött upp en fruktflugskolloni. Boven i dramat för mig var att jag glömt kasta det jag ansat av jordgubbarna i går kväll.

Hade mig en god fikastund - efter fruktflugorna fått smaka på diskduken - utan mycket nytta märkte jag för de var snabbt tillbaka - köpte glass i går vilket var ett utmärkt tillbehör till pajen - pajen var jätte god!





En förvånande sak är att jag lyckats ta mig genom en hel dag utan att spendera ett öre!

Och som belöning för det möttes jag av Astrid och hennes matten när jag kom hem, tredje gången i rad som Astrid mött mig när jag kommer hem. Det var nästan som ett hund möte på gården, alla gårdens hundar tycktes vara ute. Men jag fick en kram av Astrid och ett par pussar av Harry!






Så en alldeles härlig dag helt gratis!

No comments:

Post a Comment