Sunday, July 29, 2012

Att Göra en Tavla


Jag har en tavla som jag håller på att måla, det tar lite tid, den har målats över ett par gånger, så många gånger att jag använt upp all vit färg. Nu har jag börjat med att göra färdig fjärilen, den står och torkar och jag sitter och funderar på vilken färg jag skall använda härnäst. Mycket att tänka på!

Att måla är underbart, färger, motiv, att klura ut vad jag skall göra härnäst. Men för mig handlar det också om mod, jag är så ”rädd att göra fel” att det hindrar mig, ett tecken på den osäkerheten är att jag målar över tavlor så ofta - i sökande efter perfektion.

Men nu har jag lovat mig själv att bara göra, inte tänka allt för mycket på det, givetvis kan jag tänka på färg och form, men inte slutresultatet för det är inte viktigt. Jag får se hur det blir när det är färdigt. Skall försöka kasta ut perfektion ur min hjärna.






No comments:

Post a Comment