Tuesday, July 17, 2012

Flygande Tankar och Ögonblick av Stolthet




Var lite oinspirerad på jobbet idag, fick mina saker gjorda, men var liksom lite här och där i tankarna. Satt stolt och klappa mig själv på ryggen för att jag äntligen betalat den stora räkningarna från Länsförsäkringar och tandläkaren. Jag hamnade där ganska ofta, så stolt var jag, jobba, jobba, tappa fokus, le fånigt, fniss, fniss, jobba, jobba!

Hade även turen att totalt missat att jag skulle sitta med telefonen på lunchen, så när det uppdagades sprang jag snabb och köpte något att äta och sedan fick jag sitta vid skrivbordet och äta - men på detta sätt sparade jag pengar!! Jag handlade inget.

Gick tillochmed in hoss Ebbes hörna, men kom där i från med ett par böcker för 60 kr, fyra tjocka underbara böcker!

Sedan kom ett test, jag behövde handla lite mat så jag gick in hos Hemköp, tänk efter Marie, tänk dig för!!  Jag hade stenhårda nektariner på min önskelista och köpte lite över ett kilo, ett kilo kostade 20 kr. Sedan blev det exklusiva ostkex och en ny produkt som jag önskade prova, den påsen kostade 10 kr så jag tyckte det var överkomligt.

Det blev lite över 300 kr, allt som allt, mer än jag tänkt när jag gick in i affären och jag ser nu vad jag gjorde för misstag, jag gick in när jag var hungrig, ojoj vad min mage önskade mycket, tur att jag var lite orolig för hur mycket pengar som fanns kvar på kontot efter jag så glatt betalat av de överhängande räkningarna.

Så kontentan är, jag gjorde bra ifrån mig idag, jag kan vara nöjd med med mig själv, även fast mina tankar flittrade förbi och flög ut ur kontorsrums fönstret och tog en vända över Trädgårdsföreningen innan de kom tillbaka till mig.




No comments:

Post a Comment