Monday, July 30, 2012

Lemon Meringue Pie, New York Cheese Cake



Idag slog jag till, jag hade ögnat den länge men nu kände jag att det var dags. När jag studerade i Australien brukade vi gå och ta en fredags fika, en lite längre fika än de andra dagarna och då slog vi alltid till med antingen New York Bake Cheese Cake eller Lemon Meringue Pie. Idag blev det så Lemon Meringue Pie.

Jag njöt av var tugga, länge, det fick ta sin tid att äta den, för här skulle det njutas.

Det är något speciellt med Lemon Meringue Pie, det väcker en massa härliga varma minnen, en sommar dessert. Lite surt så det suger till i kinderna, lite sött som tar udden av surheten och så den underbara botten, så där lagom hård att den nästan flyger in i väggen när jag sätter gaffeln i den.

Jag köpte den idag mycket för att det var min första dag tillbaka efter att jag varit sjuk i över en vecka. Men även för att jag bara ville.

Är inte det den bästa orsaken!?



No comments:

Post a Comment