Tuesday, July 31, 2012

Hm...så var det skafferiet...



Började städa undan lite i skafferiet och upptäckte då att orsaken till att jag hade så mycket saker i skafferiet och att jag inte fick plats med det nya jag köpt, var för att 90 % av det jag hade i skafferiet var från 2007, 2010 och 2011.

Skafferiet var så fullt innan jag började röja att jag hade fått använda andra skåp för att förvara maten, jag menar hyllorna var helt packade med varor.

När jag nu är färdig ser mina hyllor ut så här, inte mycket kvar men det är skönt, för nu har jag en bättre koll på vad jag köpt. 

Det blev en stor kasse med all mat med de där bäst före datumen från gångna år, skäms lite efter som mitt första mål under och efter ”Leva Livet” projektet var att tänka på maten, vara noga att använda det jag köper.

Men uppryckning är på gång!


No comments:

Post a Comment