Thursday, December 20, 2012

Så var den här...Julledigheten


Då var min sista arbetsdag inför Julen avklarad och det var riktigt skönt att ta sig hem, andas ut och bara låta blicken svepa över det Göteborg som åker förbi utanför spårvagnsfönstret. En slags meditation, vilsam ned räkning, och friheten arbetet ger mig att njuta av ledighet med gott samvete, jag har ”tjänat in den”, jag får nu belöningen för den insatsen.

Jag stannade på vägen hem och handlade några småsaker, för jag skulle handla mer över nätet och få någon annan att plocka i hop påsarna och komma hem med dem till mig. Det blev lite Cola, en hyacint, och några onödiga jordnötter som nu fått mig att må illa, för att jag inte stannade i tid, det är alltid så gott i början men nu säger jag som jag brukar, det kommer att dröja innan jag äter det nästa gång - en dag i alla fall, eller kanske någon timme.

Just nu ligger de i min mage och påminner om magkatarren och löftet om att vara aktsam med saltet, jag mår dock bara hederligt illa och inte magkatarr illa och tacksam för det är jag!

Efter att jag la in den där orden hos Mathem.se så tog jag mig en fingervandring på älskade Etzy för att hämta hem inspiration, för att få de skapande krafterna inom mig att komma i gång. Jag har intentionen att ta mig an ett projekt för jag har varit väldigt inaktiv de sista månaderna och jag saknar det.

I morgon skall jag baka pepparkakor, det är kreativt tycker jag, med florsocker dekorationer spritsade över mina gubbar, änglas och katter.

Då var julledigheten här och jag skall lägga mig tillrätta och läsa mig till sömns.

För nu tar jag jul!






No comments:

Post a Comment