Sunday, December 2, 2012

Önskan om ... vad och allt annat, samt lussekatt!

En sockerbagare...


Allvar i lussebullsbak skall bli bättre en förra
året!


Instagram - here they come, innan ugnen!


De blev underbart goda, men nu ligger de i frysen hos en hjärtlig person,
så jag får baka en omgång till, till min frys! Jay!!

Jag har inte hittat en ”rutin” för min nya situation i vardagen och det handlar mest om det som sker inom mig. Att komma överens med mig själv att ta den tid jag behöver för att klara var dag på bästa sätt möjligt.

Har känt en ändring i min tolerans och känslighet, samt haft svårt att orka ända fram. Är nedstämd och lite vilse och upplever det som jag inte kan prata med någon om det, för första gången har jag funnit mig i den situation att den jag behöver prata med eller som jag önskar att jag kunde prata med inte känns öppen för det, och jag är rädd för att bli avbruten och det jag pratar om bagatelliserat.

Så jag är tyst, det pyr och bubblar och som en syra i min magsäck fräter den sig rakt igenom. 

Men jag beslutade idag att jag skall ta hand om mig, ta tid och njuta, ha det bra. Att säga nej, att föreslå något annat i det goda namnets sak. Men givetvis så skulle jag inte vara jag om jag inte hade stor ångest. Hur skulle det vara annars?! (skämt och sido).

Skall försöka att inte gräva ner mig för mycket, samtidigt skall jag lyssna på mig och lära mig nya saker. Som att det faktiskt blev underbara lusskatter bakade i lördags, fluffiga men lite degiga i mitten - precis som jag vill ha dem. Jag hade för första gången denna höst på mig en mössa och lärde mig att det är bra att inte glömma vantarna.

Men jag har lärt mig att bäst är hemma med töserna, men andra ställen kan vara näst bäst dem också...



No comments:

Post a Comment