Thursday, December 27, 2012

Vikten av sömn...



När jag inte sover som jag bör blir min dag omtumlande och upp och nedvänd, jag orkar inte riktigt hela vägen och tålamodet flyger ut genom fönstret. I går natt sov jag inte mycket, sov, vakna, sov och vakna. När klockan var fem på morgonen gav jag upp, steg upp och ställde mig och tittade ut genom fönstret, mot himmeln och stjärnorna och den underbara månen. Det blir ljusare tidigare igen, ljuset börjar blanda sig med natthimlen.

Men jag längtade efter sömn, att få blunda och flyta bort ett par timmar, nu känner jag mig full, nu känner jag mig ur balans och det blir en tidig kväll för mig.

Nu är det mörkt igen, men denna kväll, denna natt tänker jag inte spendera vaken, i natt skall jag sova, ha det gott, bara ligga där i sängen och välkomna sömnen. Nu har jag Theralen som sällskap och som en god vän smeker den mig till sömns, med fingrarna görs det små ringar och dunlätta är rörelsean.

Ta min tid att vakna, en lång frukost och bensträckning.

Det skall bli människa av mig tillslut!

No comments:

Post a Comment