Thursday, October 4, 2012

Parfymeri...

Var tvungen att fira att den snälla kvinnan på NK gav oss gratisprover,
blev så glad!


Palermo och Green


I bland är det ytterst lite som kan betyda så mycket och som kan ge en det största av stora leenden. 

Vi är på parfym jakt solrosen och jag, en vetenskap och det gäller att låta parfymen vara på huden ett tag innan man vet om den verkligen passar, om man tycker om den. Jag har min favorit Chanel Chance och tänkte att det skulle vara spännande att prova en annan parfym.

Efter förslag från en kollega gick solrosen i väg på lunchen i går för att prova den föreslagna parfymen och när hon kom tillbaka och jag fått lukta på hennes arm blev jag inspirerad - Jag ville också prova.

Så på lunchen i dag gick vi till NK, jag hade inte satt på mig någon parfym på morgonen just för att prova mig fram, utan att parfymen jag provade skulle mixa med den parfym som jag använder nu.

Parfymen vi provade är Svensk, redan här var jag intresserad, sedan hade var doft en så underbar förklaring att jag blev förälskad i den för det. 

Den heter Byredo Parfums och jag provade Green och en som hette något liknande ”Imortal”. Green gillade jag genast, citrus, jasmin, svagheter för mig, de finns även i Chance. Den andra blev allt för tung och den gav mig tillslut en huvudvärk.

Det som skapade lycka, det som gjorde oss så glad var att den dam som hjälpte oss gav oss små prover att ta med oss hem, Palermo och Green. Skall prova Palermo i morgon och se vad jag tycker om den.

Att lukta gott är som jag nämnt tidigare en oerhört viktig sak för mig, vilken mardröm att vara den som stinker svett och sedan sulfur ur munnen utan att någon nämner det. Gå runt och tro att jag luktar som en sommarmorgon så luktar jag som en stinkgrop för vårtsvin!!

Men det blev huvudvärk, allt för mycket dofter för mig, tror nog jag skall vara doft fri i morgon, försökte tvätta bort parfymen när jag kom hem, men min tvål rådde inte på doften in på djupet, det är som om parfymen har gjort sig hemma i mina porer, de blir dock vräkta i morgon - I have given them due notis!


No comments:

Post a Comment