Monday, October 1, 2012

Date Träning



Jag har nu även blivit medlem på Mötesplatsen, jag tänkte, nu jäklans!, här skall jag göra min egna variation av ”göra det jag är rädd för” terapi. Nej, det är inte brev kommunikationen som jag finner en utmaning utan det är mötet.

Men jag har satt ett mål, att jag skall skriva, ta kontakt, med minst fem män per vecka. I stället för som jag gjort tidigare, lämnat det till mannen. Men det är lite skrämmande, lite nervigt och gör så att jag känner mig oerhört osäker.

Hittills har jag skickat meddelanden till fem män och fått två svar, vi får se vart hän det bär. Sedan har jag fått meddelanden från män och här känner jag mig verkligen kluven, för det finns de som jag inte känner är riktigt rätt och fy på mig, men det handlar om utseende. 

Jag känner att jag får försöka vara så som jag önskar att andra skall vara mot mig. Men, jag har märkt att det leder till konversationer som kan leda till ett eventuellt möte - och det är jag inte riktigt säker på hur jag ställer mig till - fy på mig!!

Så finner du mig sittandes och önska att en av de, eller båda av de som svarat mig skall fortsätta konversationen - ge mig en chans och sedan att jag ger mig en chans för att se hur jag klarar mig i ett möte.

Men träning ger färdighet har jag hört och jag har precis börjat träna!



No comments:

Post a Comment